![[Under Construction]](images/undercon.gif)




| |
Servicii asociate cardurilor accesibile prin
telefon
- SmartTel
Consultarea situatiei soldului contului bancar - indiferent daca este cont
curent, cont de card, cont de depozit sau chiar cont de credit - prin
intermediul SMS-urilor transmise pe telefonul mobil a devenit posibila si in
Romania incepand din iulie 2000. Institutiile bancare care ofera clientilor
lor acest serviciu sunt: Banc Post (serviciile
SmartTel(TM)SMS, SmartTel(TM)3G si SmartTel WAP),
Raiffeisen Bank (serviciul SmartTel SMS) si
Banca Comerciala Romana (serviciul Mobile
Banking BCR).
- Obtinerea de informatii prin
centrele de asistenta telefonica
Informatii utile posesorilor de card (soldul contului de card, ultimele
tranzactii realizate pe card, comisioane percepute etc) pot fi obtinute prin
intermediul telefonului fix sau mobil luand legatura direct cu Centrul de
Asistenta al bancilor comerciale. Astfel de centre de asistenta functioneaza
in cadrul urmatoarelor banci: BRD-GSG (serviciul
Vocalis si Infocard), HVB Bank Romania
(serviciul Telefon Service), Raiffeisen Bank
(serviciul Raiffeisen Direct), ABN Amro Bank
Romania, Alpha Bank Romania,
Banca Romaneasca, BC Carpatica,
BCD Romexterra, Commercial Bank
of Greece, Piraeus Bank Romania,
Romanian International Bank si
Volksbank Romania.
- Mobile Banking
myBanking este un serviciu oferit de Raiffeisen Bank si Connex prin
care se pot afla informatiile financiare privind contul bancar si cursul
valutar si se pot face plati de facturi si reincarcari de cartele telefonice
direct din meniul telefonului. Serviciul myBanking este accesibil oriunde
exista acoperire pentru serviciul GSM Connex, inclusiv Roaming.
CONDITII
Pentru a beneficia de serviciul myBanking este nevoie de:
- un cont deschis la Raiffeisen Bank;
- un SIM Smart* cu aplicatia myBanking si un telefon
compatibil;
- un contract cu Raiffeisen Bank pentru activarea serviciului
myBanking.
* cartela SIM Smart poate fi obtinuta gratuit de la orice centru / dealer
Connex in schimbul cartelei utilizate in prezent.
AVANTAJE
- securitate maxima in derularea contractelor financiar-bancare;
- acces simplu la informatii financiar-bancare in timp real;
- plata facturii sau reincarcarea cartelei direct de pe telefonul mobil;
- economie de timp.
ACTIVARE
- in maximum 24 ore de la completarea contractului de inrolare se face
activarea aplicatiei aflata pe cartela SIM Smart;
- activarea se face odata cu primirea unui mesaj special de activare venit
din sistemul bancar al Raiffeisen Bank;
- dupa activare, in meniul “Connex” din telefon va aparea un submeniu
denumit “Raiffeisen”
- mesajul venit de la banca se va stoca in zona denumita “Mesaje Banca”,
zona accesibila doar dupa introducerea unui cod denumit “BPIN”;
- accesarea pentru prima data a aplicatiei se va face utilizand codul “BPUK”,
cod scris in interiorul sigilat al plicului in care se afla cartela SIM
Smart;
- dupa introducerea codului BPUK, aplicatia iti va cere sa introduci un cod
BPIN preferat, format din 4 pana la 8 cifre. Vei avea posibilitatea sa-ti
schimbi oricand BPIN-ul intrand in meniul dedicat, “Schimba BPIN”.
SERVICII
- informatii de cont (sold cont, miniextras cu informatii referitoare la
ultimele 5 tranzactii dintr-un cont)
- curs valutar
- convertor valutar
- reincarcare cartele telefonice preplatite Connex GO! si Kamarad
- plati facturi
REGULI DE UTILIZARE
- in cazul uitarii codului BPIN, se apeleaza la codul BPUK de pe plicul in
care a fost sigilata cartela SIM Smart. Pierderea codului BPUK necesita
inlocuirea cartelei SIM Smart;
- se pastreaza in conditii sigure codul BPIN si codul BPUK ;
- in cazul pierderii sau furtului telefonului mobil, se suna la Connex (Serviciul
Relatii cu Clientii *222 de pe un mobil sau 021 302 2222 de le un telefon
fix) pentru a bloca utilizarea cartelei SIM si se anunta si Raiffeisen Bank
pentru blocarea alertelor/notificarilor presetate la numarul 0800.080.808;
- se verifica daca datele introduse in meniul myBanking sunt corecte (spre
exemplu, suma pentru plata facturii);
- daca in cont nu exista disponibilitati suficiente pentru debitarea
integrala ceruta, utilizatorul va primi un mesaj de eroare; inainte de
lansarea unei operatiuni de debitare cont, se recomanda verificarea soldul
contului;
- nu poti utiliza serviciul myBanking, daca:
* telefonul nu se afla in zona de acoperire;
* cartela SIM Smart este utilizata pe un tip de telefon incompatibil;
* se introduce gresit codul BPIN, de trei ori la rand;
* cartela SIM Smart are aplicate, de utlizator sau de Mobifon,
restrictii de utilizare;
- soldul contului se actualizeaza dupa orice tranzactie efectuata in cont;
- tranzactiile efectuate prin intermediul cardului in afara orelor de
program ale bancii (luni–vineri: 8-20 si sambata: 9-15) si in zilele
nelucratoare vor influenta soldul contului vizualizat prin myBanking in
dimineata urmatoarei zile lucratoare. Lista ultimelor 5 tranzactii nu este
disponibila in afara orelor de program al bancii si in zilele nelucratoare;
- in cazul in care telefonul este inchis, mesajele SMS netransmise se pot
stoca in vederea transmiterii lor ulterioare, dar nu mai mult de 4 zile
calculate din ziua solicitarii;
- pentru citirea mesajelor de la banca este necesara introducerea codului
BPIN;
- in cazul in care un mesaj nu poate fi receptionat pe telefon – de exemplu
aplicatia este activa in acel moment – mesajul va fi retransmis dupa 10
minute;
- mesajele securizate de la banca se primesc in meniul “Mesaje Banca”.
Telefonul poate stoca prin comanda “Blocare” 3 mesaje, care nu vor putea fi
sterse accidental, ci doar in urma comenzii de deblocare. Celelate mesaje
vor fi inlocuite de noile mesaje primite de la banca, in ordinea sosirii lor.
TARIFE
- se tarifeaza cu 0,15 USD (fara TVA) mesajul primit cu informatiile
solicitate;
- abonament lunar: 0.5 USD pentru persoane fizice, 1 USD pentru persoane
juridice – se retine automat la sfarsitul fiecarei luni din contul curent
detinut la Raiffeisen Bank;
- pentru plata facturilor Connex sau pentru reincarcarea cartelei preplatite
Connex GO! sau Kamarad, nu se plateste mesajul trimis sau receptionat si
nici nu se percepe taxa/comision la banca;
- in cazul in care la o comanda raspunsul este mai lung, necesitand 2
SMS-uri, taxarea se va face doar pentru unul din ele;
- mesajele de eroare nu se taxeaza.
|